Marketing internetowy – bądź widoczny w sieci!

Marketing internetowy – bądź widoczny w sieci!

6 października 2019 Wyłącz przez Radek

Jeśli nie ma cię w sieci to nie istniejesz – to powiedzenie ukuło się już parę lat temu, lecz wciąż jest bardzo aktualne. W ostatnich latach zdecydowana większość przedsiębiorstw przenosi swoją działalność do internetu. Powód takiego działania? To właśnie w internecie można z łatwością dotrzeć do wielu nowych potencjalnych klientów… oczywiście jeśli wiemy, w jaki sposób to zrobić. Głównym założeniem marketingu internetowego jest więc zwiększenie swojej widoczności w sieci. To bardzo ważna rzecz, gdyż zdecydowana większość z nas używa dziś właśnie internetu w momencie, gdy czegoś poszukujemy. A szukamy w zasadzie wszystkiego, dlatego też w dobie bardzo dużej niekiedy konkurencji niezwykle istotne jest, by nasza marka była dobrze widoczna. Można to osiągnąć na wiele różnych sposobów, lecz trzeba wpierw wiedzieć, jakie są narzędzia marketingu internetowego i jak je wykorzystać. Sam marketing internetowy to nic innego jak szereg działań marketingowych prowadzonych w sieci.

Celem jest przede wszystkim promocja i reklama marki, lecz marketing online może mieć także wiele innych zadań. Z kolei jeśli chodzi o narzędzia to jednym z najważniejszych i najbardziej podstawowych jest własna strona www. Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać swoją własną witrynę i zawrzeć tam wszystkie najważniejsze informacje na temat działalności. Ale to nie wszystko – strona musi być właściwie zoptymalizowana. Co się kryje pod tym pojęciem? Chodzi tutaj o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania. To pierwszy krok, by zwiększyć widoczność swojego przedsiębiorstwa w internecie.

Jak dobrze zoptymalizować swoją stronę internetową?

Dobra strona internetowa to taka, która jest przejrzysta nie tylko dla człowieka, ale również dla… robotów wyszukujących różnego rodzaju wyszukiwarek. To bowiem one są odpowiedzialne za zwracanie wyników w wyszukiwarkach, kiedy wpisujemy jakieś hasło i szukamy jakieś rzeczy.

W związku z tym przy tworzeniu strony warto pamiętać o kilku ważnych zasadach. Chodzi tutaj między innymi o podpisywanie obrazków, ustawienie odpowiednich metatagów czy właściwe „opakowanie” treści, która się na stronie znajduje. Wszystkie podstrony muszą mieć na przykład właściwe słowa kluczowe, dzięki czemu będzie je łatwo znaleźć wpisując konkretną frazę w wyszukiwarce. Wszystko to ma ogromne znaczenie, dlatego też warto o tym pamiętać. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie tego zrobić – bo nie umiemy bądź wydaje nam się to zbyt skomplikowane – możemy zwrócić się do specjalistów, którzy zajmują się takim właśnie pozycjonowaniem stron internetowych. Implementują oni pewne elementy oraz podejmują takie działania, które sprawiają, że nasza witryna jest zdecydowanie lepiej widoczna w internecie. Docelowo chodzi nam przede wszystkim o to, by strona pojawiała się jako pierwszy wynik wyszukiwania na konkretne frazy – to może być nazwa naszej firmy czy rodzaj usługi bądź produktu, jaki oferujemy. Wtedy będziemy mieli pewność, że klient zobaczy naszą markę jako jedną z pierwszych.