Marketing: czym jest e-mail marketing?

Marketing: czym jest e-mail marketing?

23 października 2019 Wyłącz przez Radek

Marketing jest niezwykle złożonym zagadnieniem, który obejmuje wiele różnych dziedzin i może dotyczy wielu różnych obszarów. Jednym z najbardziej rozwijających się obszarów jest w ostatnich latach marketing internetowy, czyli tak zwany marketing online. Są to różnego rodzaju działania podejmowane przez przedsiębiorstwa w sieci. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że internet zaczął odgrywać w naszych życiach kolosalną rolę na przestrzeni ostatniej dekady.

To przecież w internecie szukamy dziś w zasadzie wszystkiego, dlatego też nic dziwnego, że to właśnie tam przeniosło się sporo przedsiębiorstw w poszukiwaniu potencjalnych klientów. Trzeba jeszcze tylko wiedzieć w jaki sposób to zrobić i jak można osiągnąć sukcesy w marketingu online. Nie jest to wcale łatwe, jeśli nie posiadamy odpowiedniej strategii. Powinna ona przede wszystkim obejmować cele, jakie wyznaczymy sobie i naszej firmie (zarówno krótko-, jak i długofalowe) oraz narzędzia, jakie wykorzystamy, aby te cele osiągnąć.

Sęk w tym, że w marketingu internetowym mamy do dyspozycji wiele różnych narzędzi – możemy wykorzystać w zasadzie wszystkie, lecz należy wiedzieć jak to wszystko ze sobą połączyć i cieszyć się z sukcesów. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingu internetowego jest e-mail marketing, czyli marketing poprzez wiadomości e-mailowe. Jest to przede wszystkim tania, ale też bardzo skuteczna metoda dotarcia do klientów – tym bardziej, że przecież większość z nas rozpoczyna swój dzień właśnie od sprawdzenia skrzynki pocztowej.

Na czym polega e-mail marketing?

Sam e-mail marketing to nic innego jak forma marketingu bezpośredniego, wykorzystująca do komunikacji pocztę elektroniczną.

Dużą zaletą takiego marketingu są małe koszty, ale też szybkość przekazu oraz bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o mierzenie skuteczności dotarcia z przekazem do klientów. Nic więc dziwnego, że wiele firm decyduje się na taki właśnie typ marketingu. Oczywiście podobnie jak w przypadku innych narzędzi marketingowych, tak i tutaj konieczne jest wykonanie odpowiedniej analizy klienta, aby móc we właściwy sposób dostosować przekaz i treść. E-mail marketing daje w tym zakresie sporo możliwości – możemy bowiem tworzyć ciekawą treść, a na dodatek dostosowywać i personalizować przekaz wobec konkretnych grup klientów.

www.elajablonska.pl

Wszystko to sprawia, że e-mail marketing jest idealnym narzędziem dla firm, które szukają skutecznej metody, by dotrzeć do klienta z przekazem informacyjnym bądź promocyjno-sprzedażowym. Do celów informacyjnych stosuje się przede wszystkim newslettery, czyli bardzo popularną formę e-mail marketingu. Pozostaje jeszcze kwestia tego jak zebrać bazę adresów mailowych – nie jest to wcale łatwe zadanie. Jednym ze sposobów jest zachęcanie do zapisania się do newslettera na swojej własnej stronie internetowej, oferując w zamian jakąś nagrodę dla klienta: to może być na przykład rabat przy zamówienie.

Dzięki temu możemy pozyskać naprawdę spore grono klientów, które na dodatek będzie reprezentować grupę docelową naszego przedsiębiorstwa.